Reklamní agentura Zobrazit menu

 

Všechny články

 

Pokud zrovna nemám telefon u ucha nebo neřeším, jak firmu posunout dál, rád si nakreslím nějaký design, protože jsem původně designer. Ve volném čase mě najdete v ušáku s dobrou knihou, na kole nebo v mé dílně, kterou jsem si doma vybudoval.

Jak na dobré uživatelské rozhraní (UI)

Štítky: MagazínWebdesign
Autor: Michal Brtníček

Publikováno: 02.09.2013

 

Dobré uživatelské rozhraní má vysoký konverzní poměr a je velice snadné na používání. Je to sice už skoro klišé, ale často se na to zapomíná. Základní principy přitom nejsou nijak složité a naučit se je může každý designer. Tyto principy jsou navíc léty ověřeny a není je tedy nutné testovat. Na webu goodui.org je seznam nejčastějších případů při návrhu uživatelského rozhraní.

Jak může vypadat špatné a naopak dobré řešení?

S tímhle seznamem jsem se musel podělit, protože jasně ukazuje, že jednodušší a přehlednější řešení často bývají ty správné. Ať vám klient sebevíce vyčítá strohost a nezajímavost, je vaší prací mu tyto principy vysvětlit a přesvědčit ho k lepšímu řešení. Pokud totiž na přání zákazníka zklouznete k horšímu UI, není to chyba zákazníka a nikdy nebyla.

Doporučuji výše zmiňovaný web sledovat pravidelně. Řešení a praktické ukázky se neustále doplňují. Níže přikládám 6, za mě těch nejdůležitějších.

Vyzkoušejte raději přátelské gesto a věnujte dárek místo prodejní fráze. Navážete tím vzájemný vstah se zákazníkem a v neposlední řadě jej snadněji přesvědčíte k využití vašeho produktu.

 

Příběhy jiných uživatelů působí věrohodněji než vyzdvihování vlastních výhod. Bylo mnohokrát dokázáno, že návštěvníci webu věří mnohonásobně více cizím lidem než provozovateli daného webu.

 

Místo potvrzovacích dialogů raději umožněte vzít dané akce zpět. Akce se v první řadě provede hladce a možnost vzít akci zpět lépe nahradí potvrzovací dialogy. Určitě znáte ten pocit, kdy potvrzovací dialogy musíte zavírat zbytečně a navíc opakovaně.

 

Omezte formuláře jen na opravdu nutná pole. Ostatní zahoďte. Přirozená lidská rezistence k velkým úkolům zajistí, že obsáhlé formuláře stejně nikdo nevyplní. Existuje zde nepřímá úměra mezi počtem polí a množstvím vyplněných formulářů. A jestli se jedná o objednávkový formulář, dopadá tato úměra i na váš zisk.

 

Umožněte dané položky editovat napřímo místo využití kontextových menu.

 

Využijte raději jednosloupcový layout místo vícesloupcového. Budete mít větší kontrolu nad příběhem. Vícesloupcový layout odvádí od cíle dané stránky.

 

 

 

Přidat komentář

 

Předchozí článek Následující článek

Sociální sítě

 

Meebio newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.
Spamovat vás nebudeme - na to nemáme čas.

 

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra Globus Subway česká tisková kancelář Fujitsu KIA DHL