Reklamní agentura Zobrazit menu

 

Všechny články

 

Jak se dostat na Dribbble

Štítky: BlogWebdesign
Autor: Petr Kříž

Publikováno: 14.06.2013

 

Dribbble (ano, 3b!) je privátní sociální síť pro designéry. A privátní není jen tak pro nic za nic - snaží se udržet určitý standard a exkluzivitu. Jaké jsou tedy výhody této sítě?

Získejte zajímavé pracovní příležitosti

Společnosti a headhunteři mají na Dribbblu možnost nabízet práci v designovém odvětví (a po zaplacení 20 USD ročně vyhledávat designéry pomocí pokročilých filtrů), každý den tu proto coby designér natrefíte na opravdu solidní a velmi zajímavé pracovní příležitosti.

Že jde o sociální síť zaměřenou na designérskou komunitu, je patrné i z možností, které máte jako uživatel – můžete nahrávat obrázky a soubory (.psd, .pdf…), organizovat shoty do projektů, sledovat statistiky a vedle profilu získat krásný odznak PRO.

Jako designér můžete Dribbble využívat zdarma a dle mého názoru to bohatě stačí, i když jste samozřejmě ochuzeni o určité funkce. Osobně tak funguju už půl roku a zatím si nemůžu stěžovat. Své projekty posíláte v rozměrech 400x300 (nebo 800x600 pro displeje ve vysokém rozlišení). Dále můžete přidat název, tagy a komentáře.

Trendy v komunitě

Komunita na Dribbblu je rozmanitá. Není sice tak rozsáhlá jako na Behance, ale najdete tu UI prvky, wireframy, weby s notnou dávkou retušovaných fotek, úžasné animace atd. Komunita podle mě velmi ovlivňuje dění v našem odvětví a spousta nových trendů vzniká právě zde. Bohužel z toho také vyplývají určité neduhy - spousta designérů fotí zešikma monitory s otevřeným photoshopem nebo se pouští do redesignů iOS 7 – těch momentálně najdete na Dribbblu miliony…

Přístup na Dribbble

Jak vůbec přístup na Dribbble získáte? Uživatelé, kteří už tam jsou, obdrží různě po několika pozvánkách. Ty jim dovolí pozvat další – takové, o kterých si myslí, že na tuto síť patří a splňují potřebné kvality. To je mimo jiné důvod omezení množství pozvánek, které může každý uživatel rozeslat.

Nejjednodušší je samozřejmě mít známého, který vás pozve. Většinou platí, že čím lepší designér, tím častěji může pozvánky posílat. Proto není na škodu tyto designéry followovat na Twitteru nebo přímo na Dribbblu.

Nutno říct, že pozvánky se na Dribbble nabízí velmi kreativním způsobem. Narazíte tu třeba na tyhle skvosty. Další možností, jak se na Dribbble dostat, jsou specializované stránky: cribbble, draft nebo loviv – působí v podstatě jako alternativa Dribbblu. Pokud tam někoho zajímavého najdete, pošlete mu svou nejlepší práci a doufejte, že vás vybere.

Pokud budete mít štěstí, prokážete schopnosti a drafter vás vybere, dejte do prvního shotu maximum ze své kreativity a pošlete to nejlepší ze svého repertoáru. Každý den se zobrazují tzv. Debut shots a pokud jste šikovní, je poměrně jednoduché vysloužit si svých 5 minut slávy. Mimo debutových shotů narazíte i na Popular shoty. Dostat se mezi Popular shots dá hodně práce, musíte znát své publikum a musíte být opravdu dobří – konkurence je dravá a šikovná. Mluvíme tu o komunitě nejlepších grafiků a designérů moderní doby.

Snažte se

Mnoho nováčků u Dribbblu nevydrží. Je obrovská škoda, když někoho pozvou a jeho profil pak zeje prázdnotou. A nejedná se vůbec o výjimečný jev. Musíte si uvědomit, že blokujete možnost se zviditelnit spoustě nadaných lidí. Mně samotnému trvala cesta na Dribbble půl roku. Poslední měsíc jsem byl aktivní a výsledky přišly samy. Pokud tedy nemáte známého s pozvánkami navíc, přidejte trochu, pogooglujte a pošlete svou nejlepší práci drafterům. Vyplatí se to.

 

 

 

Přidat komentář

 

23.07.2013 - 10:33 Koutná K.

Souhlasím,ale pokud se člověku jedná jen o prosté logo,pak souhlasím s článkem viz odkaz: <a href=”http://webmess.cz/driblujte-na-dribble-nebo-vlastne-dribbble/”>www.webmess.cz</a>

 

Předchozí článek Následující článek

Sociální sítě

 

Meebio newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.
Spamovat vás nebudeme - na to nemáme čas.

 

FORUM 24 Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra Globus Subway česká tisková kancelář Fujitsu KIA DHL