Reklamní agentura Zobrazit menu

 

Všechny články

 

Pokud zrovna nemám telefon u ucha nebo neřeším, jak firmu posunout dál, rád si nakreslím nějaký design, protože jsem původně designer. Ve volném čase mě najdete v ušáku s dobrou knihou, na kole nebo v mé dílně, kterou jsem si doma vybudoval.

Jak propagovat svou značku na Facebooku

Autor: Michal Brtníček

Publikováno: 26.08.2010

 

Dnes jsme si pro vás přichystali několik rad, jak se propagovat prostřednictvím sociální sítě Facebook. Pro ty z vás, kteří jsou Facebooku znalí to bude malé opakování a pro vás ostatní pevně věříme, že vám naším článkem pomůžeme více zviditelnit Vaši firmu.

Po založení účtu

Pokud máte databázi zákazníků, neváhejte je kontaktovat i na Facebooku, určitě vás rádi budou sledovat a vy budete mít dobrý základ do začátku.

Na Facebooku se primárně neprodává, na Facebooku se komunikuje

Nejde o bezprostřední prodej, ale o vytváření povědomí, které v prodej vyústí, dejte lidem pocit sounáležitosti s vaší značkou.

Hlavní je nenucená komunikace

Nikomu nevnucovat vlastní produkty, netlačte na lidi, vše musí vyplynout jakoby náhodou. Na Facebook se lidé chodí bavit a komunikovat, nechodí zde nakupovat.

Přizpůsobte jazyk cílové skupině

Buďte přirození, pište jazykem cílové skupiny, nebuďte formální, snažte se psát vtipně a zajímavě, vyvolávejte diskuse a dávejte podněty. Nepoužívejte Facebook jako PR kanál.

Buďte aktuální

Pravidelně a rychle odpovídejte na dotazy, nepublikujte však příliš vlastní zprávy, stačí 1-5 krát denně, vyhněte se publikování většího množství zpráv najednou, nikdo nechce být zahlcen zprávami jen od vás. Lidé ale potřebujou vidět, že profil “žije”.

Buďte zajímaví

Pište vtipně a zajímavě, přinášejte zajímavé informace, publikujte na webu články a odkazujte na ně, točte a přidávejte videa, můžete odkazovat i na youtube, foťte a přidávejte fotky a nechte lidi, ať je také přidávají. Pochlubte se, jaké akce sponzorujete, čeho se účastníte apod. Označujte lidi na fotkách a videu. Dávejte podněty k diskusím, snažte se vaše produkty spojovat s jinými zprávami nebo událostmi ze světa (smyšlený zjednodušený příklad pro cestovní kancelář: V Chorvatsku ve městě Brela se chystá otevření obrovského akvária, které má být jedno z největších v Evropě. Otevření se plánuje na příští týden ve středu. Koukněte na video. (vložit video, obrázky) Půjdete se podívat na cvičené delfíny?) Využívejte i jiné zdroje informací, nevadí, že nebudete původní zdroj vy, lidé ocení zajímavé informace. Ale pozor, raději psát méně než psát hlouposti.

Využívejte události

Upozorněte na vámi plánované akce, na časově omezené slevy, na uvedení produktu na trh.

Nevyhýbejte se negativním ohlasům

Odpovídejte na negativní ohlasy, snažte se řešit situaci a sbírat podněty pro zlepšení, rozhodně nevyhrožujte, nenadávejte a nepovyšujte se. Nejhorší je, když si komunitu poštvete proti sobě, je lepší, že si zákazníci stěžují u vás než někde jinde.

Nepomlouvejte ani nehodnoťte konkurenci

Neporovnávejte se s konkurencí, nekritizujte. Zvažte, zda-li budete odpovídat na komentáře srovnávající vás s konkurencí.

Zásady, které vám ušetří problémy

upřímnost, transparentnost, neuvádět v omyl, nepomlouvat, vše musí být pravdivé, nepovyšovat se, špatné zprávy zveřejňovat s předstihem - nejhůř se hasí znepřátelená komunita. Při psaní používejte vášeň, emoce, nadhled, sebekritiku. Vždy platí všeho s mírou.

Cenzurujte minimálně

Necenzurujte negativní dotazy, cenzurujte/mažte pouze vulgární zprávy. Lidé jsou hákliví na to, když se mažou jejich komentáře.

Tímto jsme si řekli zásadní body pro komunikaci a propagaci firemního profilu na Facebooku. Marketingu v sociálních sítích se budeme určitě ještě věnovat. Pokud máte doplňující informace nebo dotazy, těšíme se na ně v komentářích pod článkem.

 

 

 

Přidat komentář

 

Následující článek

Sociální sítě

 

Meebio newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.
Spamovat vás nebudeme - na to nemáme čas.

 

FORUM 24 Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra Globus Subway česká tisková kancelář Fujitsu KIA DHL