Pokud zrovna nemám telefon u ucha nebo neřeším, jak firmu posunout dál, rád si nakreslím nějaký design, protože jsem původně designer. Ve volném čase mě najdete v ušáku s dobrou knihou, na kole nebo v mé dílně, kterou jsem si doma vybudoval.
Má váš e-shop všechny legislativní náležitosti?
Publikováno: 24.11.2010
Ano, je tomu tak. V české republice je třeba na webu umístit některé povinné údaje, jinak se jejich provozovatel dopouští obrovského risku a čekají jej nemalé postihy. Pojďme si nyní ty nejdůležitější údaje projít společně.
Informace o firmě nebo podnikateli
Pokud se na internetu prezentujete prostřednictvím vlastních firemních stránek, je třeba na ně uvézt základní údaje o vás jako fyzické osobě a nebo o firmě. Zejména se jedná o údaj, kde je firma vedena, pod jakou spisovou značkou, identifikační číslo, jméno a sídlo firmy.
Pokud tento krok nesplníte a na vaše stránky si tyto údaje nedáte, čeká vás až 10 000 Kč pokuta a až rok zákazu činnosti. Když vezmeme v úvahu, že tyto údaje jsou snadno dohledatelné mimo jiné na ares, je tato legislativní povinnost čistě jen zbraní pro vaši konkurenci.
Jak je tomu u e-shopu?
U internetových obchodů je toho oproti webovým stránkám o malinko víc. K výše uvedeným informacím je třeba ještě dopsat údaje o příslušném kontrolním orgánu, pokud prodáváte specifický produkt, u kterého je toto vyžadováno.
Obchodní podmínky e-shopu
Nejdůležitějšími body v obchodních podmínkách jsou zejména lhůty pro vrácení zboží bez udání důvodu. Na toto má totiž zákazník právo a pokud to není v obchodních podmínkách uvedeno, tak se standartní 14 denní lhůta prodlužuje na tři měsíce. Po tuto dobu může zákazník zboží vrátit a musí dostat peníze nazpět. Toto se netýká takzvaného nevratného zboží jako jsou potraviny, časopisy, cd nebo dvd s hudbou nebo softwarem nebo jakkoli upravené produkty na přání zákazníka.
Vzhledem k tomu, že postavit obchodní podmínky je velice pracné a časově náročné, jsou zde již hotové obchodní podmínky pro Váš e-shop zdarma ke stažení. Je sepsána přímo asociací pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s českými právníky.
Důležité firemní informace mají naši zákazníci námi předvyplněné a obchodní podmínky jsou součástí redakčního systému pro internetové obchody, na jehož uvedení intenzivně pracujeme.
Přidat komentář
Předchozí článek Následující článek
Předchozí článek
Jak propagovat svou značku na Facebooku
Dnes jsme si pro vás přichystali několik rad, jak se propagovat prostřednictvím sociální sítě Facebook ...
Následující článek
Meeb 3 se blíží, co vás čeká?
30.4.2011 uvedeme novou verzi redakčního systému, ktery je u našich zákazníků velmi oblíben.
Sociální sítě
Tweets by Meebio
Meebio newsletter
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.
Spamovat vás nebudeme - na to nemáme čas.